Podróżne Opowieści

Przygotowania cz.2

Zdecydowanie w każdej podróży, czy to miejszej czy większej chyba najgorsze jest pakowanie i przygotowanie do pakowania. Co by się stało gdyby na wakacjach okazało się, że nie mamy ładowarki do telefonu, karty do bankomatu czy dodatkowej pary bielizny. Gdy jesteśmy w Polsce to jeszcze nie ma tragedii, gdy jesteśmy za granicą to kilka dni możemy się przemęczyć, pożyczyć pieniądze od znajomych itp. Jednak gdy jesteśmy kilka tysięcy kilometrów od domu, a w pobliżu nikt nie mówi w jakimkolwiek rozumianym języku, to może być różnie w przypadku kilku braków. Skarpetki można kupić, elektronikę pewnie też, gorzej z płatnościami! Pieniądze szczęścia nie dają, ale bez nich się po prostu nie da.

Ostatnie dni to nerwowe sprawdzanie pozycji na naszej liście. Zaczęło się od banków. Nasz kapitał na podróż mamy zgromadzony w dolarach i euro, dlatego musieliśmy założyć konta walutowe. Niestety nie ma idealnego banku w którym konto walutowe jest za darmo – przy tego typu kontach bank zawsze zarabia i nie da się tego uniknąć. Nie ma problemu z wypłat dolarów lub euro. Gorzej gdy waluta jest inna, lokalna. Po wielu wizytach w bankach, wielokrotnych obliczaniach z kalkulatorem w ręku wybraliśmy najmniejsze zło (przynajmniej tak nam się wydaje) – konto dolarowe w BPH oraz euro w Raiffaisen Polbank.

W BPH przy transakcji z użyciem karty w walucie innej niż waluta konta pobierana jest prowizja 2% od wartości. W Raiffaaisen kwota to jest stała i wynosi 2 euro. Przy kontach walutowych należy pamiętać o tym by konto dolarowe posiadało kartę Visa, a konto euro kartę MasterCard. Dlaczego jest to takie ważne ?? Walutą rozliczeniową Visy jest dolar i zawsze do dolara jest wymiana, przy MasterCard walutą rozliczeniową jest euro i do euro jest wymiana.

Mamy nadzieję, że nie będziecie musieli wpłacać złotówek na nasz bilet powrotny:)

W międzyczasie uwinęliśmy się ze szczepieniami i o ile nie ugryzie nas coś dużego i wielkiego (albo zje) lub my nie ugryziemy czegoś dużego i wielkiego, to będzie ok i będziemy Was męczyć naszymi wypocinami 🙂

W końcu doczekaliśmy się też zakupowego szału – Magda już dawno nie była tak szczęśliwa, ja cieszę się, że to przetrwałem:) Przy okazji zaopatrzyliśmy sie w kilka bardzo przydatnych rzeczy:

ultralekki namiot, śpiworek, mata, kamera, aparat, primaloft, sandały, wkładki do śpiworów itp itd. Nasze zakupowe listy kończymy na takich pozycjach jak agrafki, 2 m rzemyka, linki elastycznej, markery. W sumie początek września to początek szkoły i można powiedzieć, że i nas nie ominęła porządna wyprawka 🙂

Poniżej możecie zobaczyć jak wyglądają nasze plecaki na najbliższy rok.

plecaki

Wychodzimy z założenia, że niektóre rzeczy będziemy mogli wymienić na nowe w Chinach w związku z tym nie zabieramy zbyt wiele zbędnych majtek, skarpetek ani t-shirtów.

Dodatkowo mamy listę wszystkich naszych rzeczy w plecaku moim i Magdy 🙂

Plecak Łukasza – Deuter Aircontact 45 +10: cześć z tego będę miał na sobie 🙂

1x bateria słonecznna,
ładowarki, kable to telefonów,
filtr do wody,
trochę repików, linki eleastycznej, kilka klamerek, nerka na biodra.
dokumenty,

okulary przeciwsłoneczne
leki ( niestety nie mam tyle czasu żeby wypisywać to co zabrała Magda 🙂
kosmetyki ( …nie zostawię komentarza bo wiem, że Magda to przeczyta 🙂

Jak ten czas szybko leci. Dopiero co zdecydowaliśmy się na długą podróż a już prawie jesteśmy w trakcie. Ostatnie dwa dni spędziliśmy w Bytomiu, gdzie uzupełniliśmy ostatnie braki sprzętowe, a dzisiaj jesteśmy we Lwowie. Mamy dwa dni na to by przekonać się o wyjątkowości tego miasta. W niedzielę zaczynamy przygody lotnicze, które skończą się w poniedziałek nad ranem w … Almaty w Kazachstanie, gdzie zaczynamy naszą podróż. Trzymajcie za nas kciuki i do usłyszenia ( a raczej do przeczytania 🙂

4 odpowiedzi do artykułu “Przygotowania cz.2

1. DZ

To jednak stanelo na Magicam 🙂 Mam nadzieje, ze sie nie zawiedziesz. Mam tez nadzieje, ze krutkie spodnie nie beda za krótkie, i że filtr do wody będzie miał wystarczającą żywotność na długość waszej podrózy. Swoją drogą, jaki filtr wzięliście?

1. Admin Autor

Też mamy nadzieję, że będzie ok z kamerką. Filtr do wody mamy Care Plus- w warunkach miejskich działa 🙂 zobaczymy jak będzie w innych miejscach 🙂 Na szczęście już mamy ze sobą krótkie spodenki, widoczne za szypko piłem wino jak pisałem o krutkich spodenkach 🙂

2. długi

Powodzenia w przygodzie życia i brawa za podjęcie takieeeego wyzwania, nie każdy odważyłby się na tak długą podróż, życzę jak najwięcej pozytywnych przeżyć i doznań, no i mam nadzieję że jak najczęściej będziecie się dzielić opowieściami i zdjęciami z odwiedzonych miejsc. Pozdrowienia 🙂